بزرگ‌ترین ورزشگاه های جهان کدامند؟

آیا می‌‌دانید بزرگترین ورزشگاه های جهان در چه کشور‌هایی قرار گرفته‌اند؟ آیا از امکاناتی که آن‌ها برای بازیکنان و تماشاگران ارائه می‌کنند، اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید ظرفیت بزرگ‌ترین ورزشگاه جهان چند نفر است؟ پیشنهاد می‌کنم برای یافتن پاسخ تمامی این سوالات خواندن ادامه مقاله را از دست ندهید تا بتوانید با بزرگ‌ترین ورزشگاه‌ های جهان آشنا شوید.

بزرگ‌ترین ورزشگاه های جهان بر اساس ظرفیت

ورزشگاه می دی

ورزشگاه می دی در یکی از جزیره‌های پیونگ یانگ در کشور کره شمالی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌ های جهان شناخته می‌شود و با نوع خاص معماری‌اش طرفداران خاص خود را دارد. این ورزشگاه برای افتتاحیه سیزدهمین جشنواره جوانان مورد استفاده قرار گرفت. ظرفیت می دی به 150 هزار نفر می‌رسد. از بهترین امکانات آن می‌توان به سالن‌های ریکاوری، استخر در فضای بسته، چند سونا، سه اتاق پذیرایی و چند اتاق رسانه‌ای اشاره کرد. بازی‌های مهمی که در این ورزشگاه انجام می‌شود یکی از مهمترین عوامل برای حضور توریست‌ها در کره شمالی است.

ورزشگاه می دی

ورزشگاه سالت لیک

ورزشگاه سالت لیک به عنوان دومین ورزشگاه بزرگ جهان شناخته شده و برای مسابقات فوتبال و دومیدانی استفاده می‌شود. ساخت این ورزشگاه در سال 1984 به پایان رسید و ظرفیت آن به 120 هزار نفر می‌رسد. سالت لیک با طراحی بیضی شکل‌اش در مرکز شهر کلکته واقع شده است. روشنایی یکنواخت این ورزشگاه برای برگزاری مسابقات ورزشی که در شب انجام می‌شود، بسیار عالی است. برگزاری مسابقات فوتبال در این ورزشگاه به عنوان ورزش اصلی است، اما دیگر فعالیت‌های ورزشی از جمله بازی‌‌های محلی این کشور هم در آن انجام می‌شود.

ورزشگاه سالت لیک

ورزشگاه بیور

ورزشگاه بیور در کشور آمریکا در شهر استیت کالج ساخته شد. اگرچه ظرفیت اولیه این ورزشگاه 44 هزار و 284 هزار نفر بوده است اما از سال 1960 با اضافه کردن گنجایش خود به ظرفیت به 107 هزار و 282 نفر رسید.

ورزشگاه بیور

ورزشگاه ماراکانا برزیل

ورزشگاه ماراکانا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌ های جهان شناخته شده است. این ورزشگاه میزبان بازی‌های جام جهانی 1950 برزیل بین تیم‌های برزیل و مکزیک بود که با نتیجه 4 بر صفر به سود برزیل خاتمه یافت. در حال حاضر گنجایش این ورزشگاه به 110898 نفر می‌رسد. در سال 2010 تغییرات اساسی در نمای این ورزشگاه داده شد و سقف جدیدی برای آن ساخته شد.

ورزشگاه برزیلورزشگاه آزتکا

ورزشگاه آزتکا با ظرفیت 95500 نفر در بین مردمان محلی با نام استادیوم سنت اورسولا معروف است. این استادیوم با قرارگیری در پایتخت مکزیک تاکنون میزبان دو مسابقه جام جهانی بوده است. کابوسی که تماشاگران بریتانیایی هرگز آن را فراموش نمی کنند، در همین ورزشگاه اتفاق افتاد که مارادونا گل معروف (دست خدا) را به ثمر رساند.

ورزشگاه آزاتکا

ورزشگاه سانفورد

ورزشگاه سانفورد با ظرفیت 92746 نفر ساخته شد. با توجه به معماری این ورزشگاه که به شکل یک کاسه باز است در صورت نامساعد بودن شرایط جوی، برای تماشاگران مشکلی پیش نخواهد آمد. ورزشگاه سانفورد در مسابقات المپیک  1998 میزبان برخی از  مسابقات این فوتبال بوده است که در آن تیم نیجریه مدال طلا را به دست آورد.

ورزشگاه سانفورد

ورزشگاه ارتش مصر یا برج العرب

 ورزشگاه ارتش مصر یا برج العرب به عنوان بزرگ‌ترین ورزشگاه در مصر با ظرفیت 86000 نفر و دومین ورزشگاه در آفریقا شناخته می‌شود. علت ساخت این ورزشگاه توسط کشور مصر به دلیل میزبانی جام جهانی2010 بود. اولین بازی که در این ورزشگاه انجام شد، بازی بین تیم ملی مصر و ترینداد بود که با برد تیم مصر به پایان رسید. امکانات این ورزشگاه شامل دو زمین ورزش، 32 سالن غذاخوری، 76 پلکان و 68 اتاق استراحت است.

ورزشگاه برج العرب

ورزشگاه اولدترافورد انگلستان

ورزشگاه اولدترافورد به عنوان بزرگ‌ترین ورزشگاه انگلستان در سال 1910 افتتاح شد. ظرفیت آن در حال حاضر به 75 هزار نفر می‌رسد. این ورزشگاه به خانه شیاطین سرخ یعنی منچستر یونایتد معروف است و این مسئله باعث شده که هواداران آن از کشورهای مختلف به سمت این استادیوم سرازیر شوند.

ورزشگاه اولدترافوردورزشگاه نیوکمپ

ورزشگاه نیوکمپ در شهر بارسلون در کشور اسپانیا ساخته شده است. این ورزشگاه جز ورزشگاه های پنج ستاره یوفا بوده است. نیوکمپ تاکنون میزبان مسابقات بسیاری در رده‌های بالا بین المللی و فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا بوده است. گنجایش این ورزشگاه 99 هزار و 354 نفر است که آن را به یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه های جهان تبدیل می‌کند.

ورزشگاه نیوکمپ

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه