رازهای موفقیت و شرایط قبولی در تست فوتبال

[vc_row][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_column_text]

رازهای موفقیت و شرایط قبولی در تست فوتبال
رازهای موفقیت و شرایط قبولی در تست فوتبال

چه کارهایی انجام دهیم تا شانس‌مان را در پذیرفته شدن در تست های فوتبال بالا ببریم؟

در پست قبل، صفر تا صد تست گیری در فوتبال ایران را به صورت کلی برای شما بیان نمودیم. در این مقاله درباره شرایط یک جلسه تست گیری و کارهایی که باید برای موفقیت در آن انجام دهید، پرداخته ایم.

در ابتدا شما باید از اطلاعات و شرایط تست باشگاه مورد نظر خودتان  با خبر شوید و از لحاظ زمان و مکان تست گیری اطلاعات کامل را بدست آورید. مرحله بعد بررسی ورزشگاه محل تست است. باید بررسی کنیم که محل ورزشگاه خارج یا داخل از شهر است و شما به چه صورت میتوانید به آن‌جا دسترسی داشته باشید.فراموش نکنید که برنامه‌تان را با ساعت تست گیری هماهنگ کنید که از نظر زمان بندی به مشکل نخورید.

شما بعد از برنامه ریزی و کسب اطلاع از شرایط، زمان و مکان تست باید این را بدانید که حداقل یک ساعت قبل از شروع تست گیری باید در ورزشگاه حاظر باشید تا بتوانید تمرکز لازم برای تست، آشنایی با استعدادیاب و مربیان و همچنین افرادی که برای تست آمده اند را بدست آورید.

سعی کنید با بقیه افرادی که برای تست گیری در محل حاضر شده اند دوست شوید. این موضوع می‌تواند از استرس شما کم کند و تست را با نشاط و آرامش بیشتری طی کنید.

نکاتی که برای موفقیت در تست گیری های فوتبال باید رعایت کنید

رعایت نکات ارزشمند زیر که حاصل تجربیات مربیان مطرحی است می‌تواند به شما کمک کند.

  • تاریخ تولد خودتان را کامل و دقیق بدانید. فراموش نکنید که رده سنی که در ابتدای همان سال اعلام شده است را دقیق بررسی کنید تا از رده سنی که در آن قرار میگیرید مطمعن شوید. شما می توانید از سایت توپال این رده های سنی اعلام شده را بیابید.
  • سعی کنید اطلاعاتی از افراد تست گیرنده پیدا کنید. مانند نام و نام خانوادگی و سابقه شخص.
  • با لباس مناسب، منظم و ساده برای تست ها بروید چون سلیقه و دید بعضی از مربیان نسبت به لباس های غیر متعارف متفاوت است و می‌تواند ذهنیتی منفی در مورد شما ایجاد کند.
  • دقت کنید مو، ریش و آرایش صورت شما زننده یا خیلی متفاوت با باقی افراد نباشد، چون این موضوع می‌تواند حساسیت مربیان و استعدادیابان را برانگیزد و ذهنتی منفی ایجاد کند.
  • وسایل خود شامل کفش ورزشی مناسب (استوک) برای تست در زمین چمن همراهتان باشد. ضمن اینکه جوراب ورزشی یا همان ساق بلند، شورت و پیراهن ورزشی مناسب برای تست ها همراه داشته باشید. این موضوع مهم است چون که اگر شما یک بازیکن حرفه ای هستید حتما لوازم شما نشان دهنده میزان سابقه و شرایط قبلی شما است.
  • نحوه صحبت کردن، استفاده از کلمات ورزشی و شمرده شمرده حرف زدن شما بسیار مهم است. پس سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و با اعتماد بنفس صحبت کنید و از تند تند صحبت کردن یا صحبت‌هایی که لازم نیست انجام شود پرهیز کنید.

سوال مربی یا استعدادیاب از بازیکنان: پست شما چیست؟

حتما همیشه به این سوال برخورد کردید که مربیان از شما میپرسند که پست شما در زمین فوتبال چیست؟

بازیکنان حرفه ای از پست خود خبر دارند و به راحتی آن را عنوان می کنند. برای مثال یک بازیکن حرفه ای در چند پست فوتبال بازی نمیکند، حتی اگر این توانایی را در خود می‌بیند. پس شما هم هنگام تست دادن یک پست را برای خود انتخاب کنید تا هم کلاس فوتبال شما حفظ شود و هم اینکه این موضوع موجب نشان دادن سطح فوتبال شما باشد.

مثلا در زمان تست گیری به مربی نگویید من هم در پست دفاع بازی می کنم، هم هافبک و هم مهاجم، اون موقع مربی سریع متوجه میشه شما بازیکن حرفه ای نیستید.

زمانی هم که استعدادیاب ها یا مربیان در حال ارنج کردن یا تیم بندی بازیکنان برای تست هستند روی پست خودتان پافشاری کنید و به هر نحوی که هست در هر پستی بازی نکنید، اگر آن‌ها برای بعضی تیم ها بازیکن نداشتند که این موضوع یک امر عادی است، شاید از شما درخواست شود که در پستی غیر از پست تخصصی خود بازی کنید در این مواقع شما باید بگویید توانایی بازی در این پست را هم دارم.

چه تستی از ما گرفته خواهد شد؟

بیشتر باشگاه ها برای تست گیری بازیکنان و جذب آنها، بین بازیکنان یک مسابقه فوتبال برگزار می‌کنند و در آن بازیکنان را ارزیابی می‌کنند. این ارزیابی شامل موارد زیر است:

  • نحوه دویدن، پاس دادن و سر زدن

  • نحوه ارتباط کلامی بازیکن و صحبت کردن در زمین

  • انجام وظایف مشخص در هر پست بازی

  • نحوه پا به توپ زدن

  • اعتماد به نفس و قدرت تمرکز در حین بازی

  • سربالا بودن و دید کامل بر زمین بازی و هم تیمی ها داشتن (آگاهی محیطی)

معراج اسماعیلی

در حین تست چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

به این نکته توجه کنید که حتما برای تست ها خوب گرم کنید، با توجه به پست بازی خود از وظایف و شرایط اون پست اطلاع کافی داشته باشید. قبل از شروع بازی تستی حتما متمرکز شوید و در ذهنتان خود را در موقعیت بازی قرار دهید.

نکته مهم در مورد مربیان و استعدادیابان

مربیان و افراد با تجربه ای که وظیفه تست گیری از بازیکنان هر تیم یا باشگاه را دارند به دلیل سابقه خود در فوتبال هنگام ورود بازیکن به زمین، نحوه راه رفتن و نوع لباس پوشیدن و  بغل پا زدن آن‌ها متوجه می‌شوند که فوتبال شما در چه سطحی است. پس سعی کنید متمرکز باشید و به دنبال تقلید از بقیه یا رفتارهای عجیب از خود نباشید.

امیدوارم با رعایت نکات فوق و انجام آن‌ها در تست ها موفق شوید و به آرزوی خود برای فوتبالیست شدن با انتخاب روش‌های صحیح، برسید. توپبال هم در این مسیر همواره با شما خواهد بود و مطالبی که برای شما مفید است را برایتان آماده و منتشر می‌کند. شما هم با اشتراک گذاری این مطالب با دوستان خود به ارائه روش‌های صحیح و مفید برای تست‌گیری کمک کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظر

  • علی مرادی
    31 اردیبهشت 1399 در 19:52

    سلام ، ممنون از مطالبی که قرار میدهید ،من علی مرادی ۱۴ساله از شهرستان بویین میاندشت از استان اصفهان هستم.من خیلی به فوتبال علاقه دارم و فوتبالمم عالیه ،من میخوام تو تیم ذوب آهن یا سپاهان تست بدم ،ولی زمان و مکان نمیدونم کجاست ،تو شهرستان ما امکانات مانند زمین چمن نیست 😔لطفا جواب منو بدید و خواهشا منو راهنمایی کنید تا فوتبالیست بشم 😢جبران میکنم

    • تحریریه
      1 خرداد 1399 در 15:05

      ممنون از لطف شما

    • نیما نقی زاده
      30 اردیبهشت 1400 در 14:45

      سلام من نیما ۱۸ ساله از استان آذربایجان غربی شهرستان خوی هستم فوتبال من عالی هست و علاقه بیش از حد به این ورزش دارم و از افراد بزرگتر از خودم هم خوب بازی میکنم من می‌خوام در تست های تیم تراکتورسازی تبریز شرکت کنم چطور میتونم کمکم کنین خیلی ممنون🙏❤️

    • بردیا صادقی
      13 خرداد 1402 در 11:41

      به ورزشگاه ملک شهر در خیابان ورزشگاه اصفهان برو.

  • رامین
    14 خرداد 1399 در 22:10

    سلام من رامین از ارومیه آذربایجان غربی میخواهم به تیم سایپا بروم چطوری به باشگاه سایپا ارتباط برقرار کنم بازیم خیلی خوبه و علاقه شدیدانه ای به فوتبال دارم لطفا به من کمک کنید فداتون ❤❤

    • تحریریه
      15 خرداد 1399 در 18:25

      بزودی اطلاع رسانی تست های سایپا انجام خواهد شد

  • محمد
    19 اسفند 1399 در 15:47

    سلام لطفا تست های تیم های نظامی رو هم اعلام کنید ممنون

    • تحریریه
      29 اردیبهشت 1400 در 18:28

      سلام
      تست تیم های نظامی در سایت موجود است

  • حسین
    12 فروردین 1400 در 19:12

    سلام من حسین هستم ۱۴ سالمه مطالبتون خیلی خوب و عالی هستن فقط لطفاً زمان تست نوجوانان فولاد خوزستان رو اطلاع رسانی کنید خیلی ممنون🌹

    • تحریریه
      22 فروردین 1400 در 20:06

      سلام لطفا در سایت بخش اطلاع رسانی تست های فوتبال ثبت نام کنید تا بهتون اطلاع رسانی کنیم

  • محمدمهدی رضایی خواه
    4 اردیبهشت 1400 در 14:12

    سلام من‌ محمدمهدی رضایی خواه 15ساله از شهرستان قیروکارزین از استان فارس هستم. علاقه ی شدیدی به فوتبال و تیم فجر سپاسی شیراز دارم ودوست دارم داخل تست تیم فوتبال فجر سپاسی شرکت کنم اما زمان تست رو نمیدونم لطفا راهنمایی کنید

    • تحریریه
      23 اردیبهشت 1400 در 13:43

      شما تو سایت توپبال ثبت نام کنید.
      ما بهتون اطلاع رسانی می کنیم

  • ابوالفضل علیشاهیان
    5 اردیبهشت 1400 در 14:16

    سلام من ابوالفضل علیشاهیان هستم و خیلیی هم به فوتبال علاقه دارم اما به صورت حرفه ای فوتبال را دنبال نکردم من الان ۱۸ ساله هستم آیا میتوانم فوتبال حرفه ای را شروع کنم و تست بدم

    • تحریریه
      23 اردیبهشت 1400 در 13:39

      سلام
      باید بگم که شرایط خیلی برای شما سخت هست و به دلیل اینکه هیچ تجربه ای ندارید شاید زمان زیادی نیاز هست تا ابتدا آموزش ببینید و بعدا بتونید حرفه ای بازی کنید

  • ناصر
    19 اردیبهشت 1400 در 12:44

    سلام ببخشید اتباع هم میتونن تست بدن

    • تحریریه
      23 اردیبهشت 1400 در 13:34

      اتباع فقط در صورت داشتن پاسپورت میتونند تست بدهند. چون اگر تیمی اونها رو قبول کنه نمیتونه باهاش قرارداد ثبت کنه

  • سروش
    11 تیر 1400 در 16:50

    من کمرم رو جراحی کردم و ۲۶تا پلاتین داره من میتونم شرکت کنم ؟
    از مشهد هستم
    نزدیک ۱۸ سال هستم

    • تحریریه
      1 مرداد 1400 در 12:47

      سلام
      با مواردی که شما فرمودید فکر کنم انجام فعالیت های عادی و روزانه هم براتون سخت باشه چه برسه به ورزشی مثل فوتبال که نیاز به تحرک و شرایط بدنی عالی هست.

      لطفا با پزشک متخصص مشورت کنید

افزودن دیدگاه